Ruilen en retourneren

Klantenservice
Hoe meld ik online mijn retour aan?

Je kan een retour aanmelden via het online retourformulier. Dat is makkelijk en snel. Als je er niet uit komt, kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik mijn product ook in de winkel aanmelden voor retour?

Ja, je kan je product meenemen en in de winkel retourneren. Je hoeft je retour dan niet van te voren aan te melden en je hoeft ook niets uit te printen. Wel hebben we de factuur van je bestelling nodig. Deze vind je in de verzendbevestiging van je bestelling.

Ook als je je retour meeneemt naar de winkel, storten we het aankoopbedrag terug op je rekening binnen 3 dagen. We geven geen contant geld terug in de winkel en je kan het aankoopbedrag ook niet verrekenen met andere aankopen.

Kan ik mijn retour annuleren?

Je hoeft je retour niet te annuleren. Als het product niet binnen 14 dagen bij ons binnen is, wordt je retourmelding automatisch geannuleerd.

Kan ik een deel van mijn bestelling retourneren?

Ja. Via het online retourformulier kan je aangeven welke producten uit je bestelling wil retourneren. Je hoeft dus niet je gehele bestelling in zijn geheel terug te zenden.

Krijg ik het gehele aankoopbedrag terug na retourneren?

Ja, meestal wel. Maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van de staat van het teruggestuurde product. Het is belangrijk dat je het product in originele staat en onbeschadigd aan ons retour stuurt. Op die manier kunnen we nog iemand anders blij maken met een nieuw product.

Als het product niet in originele staat of beschadigd is teruggestuurd, bepalen we wat de waardevermindering is.

Voel je vrij om het product goed te bekijken, maar gebruik het product niet als je het retour wil zenden.

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn teruggestuurde product?

Dat komt waarschijnlijk omdat het product dat je terugstuurde niet in originele staat verkeerd. We bepalen de waardevermindering van het product op basis van de staat, maar is nooit meer dan 50%.

Het bedrag wat je uiteindelijk teruggestort krijgt is afhankelijk van twee dingen: de waardevermindering van het product en de kosten die we moeten maken om het product opnieuw te kunnen verkopen.

Als je vragen hebt over het bedrag dat je teruggestort hebt gekregen, kan je contact opnemen met de klantenservice.

Wat moet ik doen als ik het verkeerde product hebt ontvangen?

Dan is er iets niet helemaal goed gegaan. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice, zodat we kunnen zorgen dat je zo snel mogelijk alsnog de juiste bestelling in huis hebt.

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Je kan het product terug sturen en dan storten wij het gehele aankoopbedrag terug, tenzij het product niet meer in originele staat verkeerd of beschadigd is.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kan binnen 14 dagen, nadat je je product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Na aanmelding heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.

We storten het gehele aankoopbedrag terug als het product in originele staat, onbeschadigd en in ongeopende verpakking aan ons teruggestuurd wordt.

Moet ik iets betalen voor het terugsturen van een product?

Ja, je moet zelf zorgen voor het terug sturen van je product, ook de verzendkosten. Je kan het product terugzenden in de doos waarin je bestelling is geleverd. Vergeet niet je retour aan te melden en de verzendlabel te printen en op de doos te plakken.

Wat als ik mijn verzendlabel niet kan printen?

Als je geen printer hebt, kan je het retournummer en het retouradres op een apart briefje schrijven en op de doos plakken. Gebruik hierbij het adres dat op de verzendlabel staat.

Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?
  • Meld je retour aan via het online retourformulier.
  • Bereid je product voor op verzending:
    • Pak het goed en stevig in en gebruik het liefst de originele verpakking.
    • Download de pakbon uit je mail die je hebt gekregen nadat je je retour hebt aangemeld.
    • Verzend de verpakking in een stevige doos die je goed kan afsluiten.
    • Verwijder eventueel adressen van de doos om verwarring te voorkomen.
    • Doe de pakbon in de doos, samen met je producten.
  • Stuur je pakketje terug via een PostNL – punt bij jou in de buurt
  • Even geduld en houd je The Christmas Shop - Account in de gaten.
Hoe snel wordt het aankoopbedrag teruggestort na retourneren?

We verwerken je retourzending zo snel mogelijk. Als de retourzending verwerkt is, krijg je een bevestigingsmail. We betalen na 5 werkdagen het bedrag terug. Het is afhankelijk van je betaalmethode wanneer je je geld op je rekening ziet staan.

Wat is de status van mijn retourzending?

In je The Christmas Shop - Account kan je de status via je retourzending zien. Zodra we je retourzending hebben ontvangen en ermee aan de slag gaan, ontvang je een bevestiging per mail. Het kan zijn dat volgens Track & Trace je pakketje al wel aan is gekomen in ons magazijn, maar je nog geen bevestigingsmail hebt gehad. Geen paniek, het kan tot 48 uur duren voordat we je retourzending in behandeling hebben genomen.

Hoe kan ik mijn product ruilen in de winkel?

Je kan producten die je online hebt besteld, ruilen of retourneren in de winkel. Je hoeft je producten hiervoor niet online aan te melden, maar je moet wel de factuur van de bestelling meenemen naar de winkel. Die hoef je niet te printen, dat mag ook digitaal.

Kan ik mijn product ruilen in de winkel?

Ja, je kan een product ruilen in de winkel, ook als deze online is besteld. We hebben altijd een factuur nodig van de aankoop, voor zowel aankopen in de winkel als online.

We storten altijd het het bedrag terug als het product dat je wil ruilen goedkoper is. We kunnen geen contact geld terug geven. Als het product dat je graag wil hebben duurder is dan het product dat je wil ruilen, storten we het bedrag van je retour terug. De nieuwe bestelling betaal je per PIN of credit card.

Moet ik mijn product in originele verpakking terugsturen?

Ja, het product moet nog in de originele verpakking zitten. Op die manier kunnen we er misschien nog iemand anders blij mee maken. Heb je de originele verpakking niet meer? Dat kan gebeuren, we bekijken wat de staat is van het teruggestuurde product en bepalen wat de waardevermindering is. Eventuele kosten voor herverpakking worden in mindering gebracht van het bedrag dat we terug storten.

Moet ik iets betalen voor het terugzenden van mijn product?

Ja, de kosten van de retourzending zijn voor jezelf.

Hoe moet ik mijn product inpakken om terug te sturen?

Gebruik een stevig, en het liefst, de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigen zo klein mogelijk en kunnen we er iemand anders blij mee maken. Heb je de originele verpakking niet meer, geen paniek, we bekijken de staat van het geretourneerde product en bepalen de eventuele waardevermindering. Je verpakte product kan je verzenden in een stevige doos die goed afsluit.

Als je je product goed hebt ingepakt, print je je pakbon die je hebt gekregen bij de bevestiging van je retour. Deze stop je bij je producten in de doos. Schrijf vervolgens het retouradres van de pakbon op de doos en breng deze naar een PostNL pakketpunt.Vergeet de pakbon niet, deze gebruiken we om te zorgen dat jij degene bent die ook daadwerkelijk het geld teruggestort krijgt.